04 November 2012

....7 hari...

25-10-2012
Dgn beberape saat hampir tinggalkan segalanye..


Hati riang gembira mahu pulang ke kampung halaman. Walaupun badan tidak sihat kepala pening2 lalat kuatkan jgk utk pulang ke kampung halaman. Lepas Intan balik kerja dlm jam 3.30ptg, aku mengambilnya dirumahnya kerana intan mahu tumpang blk ke kampung. Dari jb-kluang bersama intan...kami berdua asyik berborak je walaupun badan tidak sihat tp kuatkan jugak demi utk berjumpa org tersayang. Aku memandu intan duduk disebelah. Intan baru dpt lesen P kerata, dia ckp dia sgt gembira sbb sebelum nie dia gagal tp akhirnye dia berjaya. Dalam kesibukan bercerita kami berdua hampir kemalangan sbb kelalaian aku sendiri. Tp alhamdulilah kami berdua selamat. Pada mulanya ikut highway jb-kluang tp intan ckp xpelah ikut jln biasa je takut jln jem sbb esok hari raya tentu ramai mahu pulang ke kampung jugak mcm kita jd ikut la jln biasa jb-tiram-bandar tenggara-ulu pengeli-ulu belitong-t6-barat-timur-ulu. Dari tiram ke bandar tenggara lalu jln sayong dekat dgn buang sampah, jln xelok sgt, sampai tempat turun bukit ade sebuah lori dihadapan kejap bawak pelahan kejap bawak laju. Aku pon tengok kanan xde kerata aku pon memotong la tp nasib aku malang bila aku memotong tiba2 ade lori dgn kerata dihadapan aku....Intan dh menjerit dah dlm kerata aku pon dh pucat muka...sejuk 1 badan seketika...hanya allah s.w.t je tahu perasan kami berdua ketika itu. Dgn berape saat hampir tinggalkan semuanye...alhamdulilah kami selamat... "ina aku belum khwin lg" sama la aku pun blm khwin jgk Dgn kelalaian aku, kamu berdua hampir maut. Maaf yea intan buatkan kau takut, aku pon takut jugak td mcm2 aku fikir dlm kepala otak aku td..entah hidup ke mati kita nie. Akhirnye sampai jugak di kampung halaman yg tercinta dgn selamat. Sebaik saja sampai di rumah melihat wajah emak abah terus tenang rasa hati nie..."kalau laa aku dah arwah td xsempat nak minta maaf dgn emak tentu emak abah sedih " Ya allah terima kasih masih panjangkn umurku lagi" *xbagitahu emak abah pun td hampir kemalangan, kalau bagitahu tentu risau*


26-10-2012
SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

Hari yg indah penuh dgn kegembiraan bagi umat islam. Hari raya haji ramai yg menunaikan ibadat haji bg yg berkemampuan. Ada yg korban lembu utk disederhaka kpd jiran2,saudara-mara dan anak2 yatim. Dihari yg bahagia tp kami sekeluarga melanda demam kecuali emak abah yg sihat kami adik-beradik semuanya demam terbaring dlm kedaan yg lemah. Lepas magrib akak sekeluarga pulang ke jb. Tinggal laa aku dgn emak abah dirumah. Aku badan panas, kepala sakit,sendi2 tulang semuanye sakit. Lepas isyak abah urut kaki.tanggan...rasa dimanja plk..hehhehee..Lepas mkn ubat terus tidur. Tp sebelum tidur org tersayang hantar gambar....rasa diri terus sihat masa itu...hehehhee...sbb sebelum tidur dapat melihat wajah org tersayang.

*FROM UK*
...selamat hari raya aidiladha..

27-10-2012
JLN-JLN DGN EMAK ABAH 

Aku dikejut bagun dari tidur utk solat subuh, lepas dari solat subuh emak menajak aku utk pergi ke rumah abang emak di mersing. Walaupun aku xsihat sepenuhnye tp aku kuat kn jugak demi emak utk berjumpa dgn abangnya. Lepas sarapan bertolak ke mersing. Ikut jln kahang-jamaluang-mersing sampai mersing dlm jam 11.30pagi. Sampai saja dirumah abang emak, aku pon terus terbaring kepenatan. Lepas mkn t/ari, lepas solat zohor aku tertidur. Dlm jam 3ptg aku bertolak ke kota tinggi rumah adik perempuan bongsu emak sampai dlm jam 4.30ptg. Lepas solat asar aku terbaring lagi..maklumlaa badan xsihat sgt masa itu. Lepas solat magrib bertolak balik ke kluang. Sampai di kluang dh mlm jugak laa berhenti sekejap di tempat biasa batu4 lepak dgn emak abah makan malam..mcm2 cerita aku kongsikan dgn emak abah. Walaupun badan aku sudah tidak larat lagi tp aku kuat kan jugak.. Sampai saja dirumah aku terus mandi solat isyak mkn ubat terus tidur kerana kepenatan..

28-10-2012
Keluar dgn budak-budak block

Seperti biasa aku dikejutkan bagun utk solat subuh dari emak. Lepas solat subuh aku terbaring lagi di depan tv sambil emk mengurut2 kepala ku.."Ya allah sudah lama aku tidak merasa mcm sebergini...Kasih sayang seorang emak melayan kerenah anknya ketika sakit". Abah masak bubur sayur utk sarapan pagi aku. Lepas sarapan abah menajak aku ke kebun utk aku tahu kawasan baru yg sudah diubah suai. Deman semakin baik aku dapat rasakan. Sampai saja dikebun mcm2 abah cerita tentang kebunnya, tiba2 abah ckp "nanti kalau abah dah xade lg siapa la yg akan urusankan kebun nie" abah terus melihat aku..aku terdiam melihat wajah abah *sayu hati mendengar luahan seorang abah* Di atas bukit byk cendawan besar2, abah memanggil aku adik sini byk cendawan..adik kan suka makan...abah tengok aku tersenyum lebar. Tanpa buang masa aku pon memetik utk bawa balik..hehehee. Sampai saja dirumah emak tanya "apa benda dlm plastik itu" aku pun jawab hasil dari kebun abah laa. Makan t/ari abah masakan menu utama sup cendawan...erm dap...hehehhee. Lepas solat zohor aku merasakan badan semakin sihat seperti biasa. Lepas solat asar aku keluar g jln2 dgn budak2 block kwn sewaktu aku kecil dulu dari umur 4tahun sampai skg. Kami pergi fun fair, karoake mkn mlm bersama...seronok sgt ingat zaman dulu2 sekolah pulak..hehehhe... Sampai dirumah agak lewat jgk dlm jam 10.30mlm, Lepas solat isayk lepak dgn emak abah terngok tv...kemudian baru tidur..


29-10-2012
SHOPING


Lepas solat subuh, aku emak abah keluar ke bandar awal pagi kerana ade urusan harus diselesaikan. Lps semuanye siap..masa utk beli barang2 dapur. "Hati aku terdetik..alangkan gembira bila melihat emak dan abah selalu bersama tidak pernah berpisah walaupun susah ataupun senang. Aku pun ingin jadi seperti emak akan sentiasa disisi abah" Lepas siap beli barang2 dapur balik ke rumah. Emak masak lauk kesukaan aku erm dap....asam pedas ikan mayong... Lepas solat zohor, baring sekejap lepas itu aku siap utk pulang ke jb sbb esk sudah mula kerja. Sampai jb dlm jam 5 ptg. Sampai saja di jb terus aku on9 sbb nak melihat wajah org tersayang yang jauh webcam dgn si dia...^__^ Rindunye.....

30-10-2012
Cuti sekian lama 

Hari pertama jumpa kawan ditempat kerja mcm2 cerita dikongsikan byk ragam byk peristiwa yg belaku. Sehari kerja mcm2 cerita keluar.....cuti yg panjang...hehehehee

31-10-2012
Penghujung Oktober

Hari terakhir dlm bulan oktober byk suka duka harap bulan novermber akan lebih baik..insyallah..byk kenangan di bulan oktober 2012 nie.. Maaf yea intan.....xakan aku dpt lupakan apa yg sudah belaku...aku minta maaf yea...*_*

01-11-2012
BUKU BARU


Hari nie mula cerita baru dlm bulan november.. Mudah2an ia lebih baik dari sebelumnya..insyallah. Perubahan belaku ke arah kebaikan terima kasih yea atas teguran dan nasihat yg diberi. Mula buku baru ini akan berjanji akan menjadi insan yg lebuh baik dari sebelumnya..insyaalah.. Akan lebih kuat dan terus kuat...insyallah...amin...

02-11-2012
SALAHKAH AKU...?

Aku memanggil dia nama seperti kwn2 dia memanggilnya tp dia marah...Salahkah aku memanggil nama dia..Maaf yea klo tidak boleh memanggil nama dia..aku cuma ingin rasa masa dulu baru kenal tp kena marah plk. Maaf tiada niat ape2 pon. Aku cuma ingin merasakan seperti kwn2 dia yg lain dgn harapan dia membalas dgn baik, hati yg riang bkn marah..Maaf kalau salah.. "kenapa aku tidak seperti dia yg selalu dia tanyakan khbar,berkongsi cerita,buat lawak ade je yg membuatkan tersenyum" aku nie org asing ke bagi dia? "eina jgn fikir yg bkn2 sebelum tahu hal yg sebenar, fikir yg positif, yakin pada diri,kuatkan hati walaupun ade sedikit sakit" Jgn selalu memangis mohon laa pada allah s.w.t..insyallah ia akn membuka jalannye...*terima kasih ami*

03-11-2012
Terima Kasih


Alhamdulilah hari nie begitu tenang rasa hati nie bila dah abis baca sebuah novel "JADILAH WANITA PALING BAHAGIA DI DUNIA" 1 mlm aku membacanya byk pengajaran ayg aku dpt..insyallah aku akn ikut langkahnye. Mudah2an akn lebih tenang dgn gembira dan akan menjadi seorang perempuan yang akan bahagia di dunia...insyallah..amin...


04-11-2012
CEMBURU

Bukan ke cemburu itu tanda sayang?? Salah ke bila aku cemburu?? Siapa yg xakan cemburu dgn org yg tersayang ******...tp aku plk yg kena marah...tp aku terima..mungkin salah aku jgk.... Maaf yea jika bersalah....^_^